reklama

Metallica v Sofii

Boli sme na starej dobrej  Metallice. A opäť sme si z ich európskeho turné vybrali letnú destináciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Rob a James v Sofii
Rob a James v Sofii (zdroj: www.metontour.com)

 Keď som minulý rok prvý krát videl Metallicu naživo, bolo mi jasné, že to nie je naposledy. Okamžite som sa stal live-met-závislákom. Ani nemusíte byť nejakým extra fanúšikom Metly (čo ja mimochodom od útleho detstva som), stačí ak máte radi tvrdú muziku všeobecne, aj tak vás ich strhujúca show, geniálne, časom overené songy a neskutočná energia dostanú. Ako náhle títo štyridsiatnici nabehnú na pódium a začnú drtiť, 50-tisícový dav je proste ich. Nedá sa neskákať a neheadbangovat, nedá sa nezakričať „YEAH!“ na Jamesovo hecovanie, neexistuje, že by niekto po koncerte Metallicy povedal, že to nebolo perfektné. Toto proste s davom nedokáže hocikto.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 V deň koncertu sme do Sofie prileteli už doobeda. Tešili sme sa, že pokukáme trochu historické centrum, ktoré ako jedna z mála vecí v Sofii fakt stojí za to. Namiesto slnečných horúčav však v Sofii vládlo chladné upršané počasie, čiže z prehliadky mesta nebolo nič a my sme hneď zapadli v miestnych baroch a reštikách. Okolo piatej sme sa pridali k davu ľudí s metallica-tričkami, na ktorých sme narážali už na Viedenskom letisku. Koncert bol na štadióne v centre mesta, okolo ktorého bol veľký park – ideálne miesto na predkoncertné drinkovanie. O 6-tej prvá predkapela – The Sword. Chalani veru neboli len do počtu a drtili fakt slušný metal. Napriek skorej hodine a ešte nízkej prevádzkovej teplote si od schádzajúceho sa davu vyslúžili zaslúžené ovácie. Ďalšia predkapela – Down. Pre mňa úplná neznáma. Po chvíli ale kukám na pódium, že ten spevák mi je nejaký známy, to jeho mrmlanie som už niekde počul. Keď však jeden song venoval Dimebagovi Darrelovi, nebolo pochýb. Ten potetovaný dlhovlasý típek čo tam skákal a vrieskal do majku ako besný nie je nikto iný, ako Phil Anselmo. A ako som sa neskôr dočítal, Down začala ako bokovka popri Pantere a po definitívnom rozpade a tragickej smrti Dimebaga, sa Down stala jeho hlavnou kapelou. Tí tiež predviedli riadny nárez, často neprehľadné hudobné konštrukcie, náhle zmeny tempa a hecujúci Anselmo nás dostali do varu. Tak dobré predkapely som teda fakt nečakal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Okolo 9-tej nabehla Metallica a koncert tradične otvorili s Creeping Death. Stáli sme približne v polovici davu, ale aj tak sa tam strhla úplná divočina. Hneď za Creep-om Fuel. Okolo pódia vyšľahli vysoké plamene a jazda pokračovala. Fakt, že kým v poslednom čase som sa sťažoval na lemravý dav, na Metallice som si to všetko vynahradil. Pogovačky v kotli, masové skákanie, presúval som sa hore dole ani neviem ako, proste Metallica v Bulharsku. V podobnom tempe a intenzite pokračoval výber starých vecí; podobne ako minulý rok. Pôvodne malo byť toto už turné k novému albumu, ten však vyjde nakoniec až v septembri, čiže nehrali žiadne nové songy a zas prevažovali Kill em all, Ride the Ligtning a Master of Puppets. Hit One a záverečnú Enter Sandman podporili s pyrotechnickou show a skvelá nálada vygradovala na maximum. Po prestávke pridali garážové prídavky Last Caress (to som bol fakt rád, že som túto punkovú drtičku zažil aj naživo), queenovskú Stone Cold Crazy a definitívny záver čo iné ako vypalovačku Seek and Destroy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Po vyše dvojhodinovej nakladačke sme boli totálne vyšťavení a jediné, čo sme dokázali bolo odviesť sa taxíkom do nášho grandhotela „Letisko Sofia“ a tam si aspoň trochu pospať. Metallica plánuje v zime halové turné aj po Európe - určite nebudem chýbať.

Creeping Death
Fuel
Ride The Lightning
For Whom The Bell Tolls
Welcome Home (Sanitarium)
Leper Messiah
...And Justice For All
Wherever I May Roam
Fade To Black
Master Of Puppets
Motorbreath
Nothing Else Matters
Sad But True
One
Enter Sandman
- - - - -
Last Caress
Stone Cold Crazy
Seek And Destroy

Filip Tichý

Filip Tichý

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

minuly tyzden: Zoznam autorových rubrík:  music in my minddobrý životSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu